Jak zvýšit návštěvnost

Jak zvýšit návštěvnost internetových stránek? Jak propagovat svůj web?

Tyto otázky si klade čím dál více lidí. Zvýšení návštěvnosti stránek je závislé hned na několika faktorech a my si zde osvětlíme některé ověřené postupy, které jsou dostupné pro každého. Pokud tomuto cíli věnujete část svého volného času a budete dodržovat tyto legální praktiky, zpozorujete příjemné změny v podobě zvýšení návštěvnosti Vašich stránek.


Registrace do katalogů a vyhledávačů

Registrace do vyhledávačů je téměř zbytečná, protože vyhledávače by si měli vaše stránky nalézt sami (pokud na jiných stránkách existují odkazy vedoucí na ty Vaše). Můžete ale své stránky předložit nejdůležitějším vyhledávačům k fulltextovému vyhledávání. Stránky by měli být indexovány především ve vyhledávačích Seznam, Google, Yahoo a Bing (poslední zmíněný je používán Seznamem pro vyhledávání ve světě). Pro hodnocení stránek ve vyhledávači Google se používá měřítko PageRank (rozmezí 0-10) , Seznam používá tzv. Srank (rozmezí 0-10). Tyto hodnoty jsou přidělovány stránkám vždy po určitém období a krom jiných vlivů odráží i oblíbenost stránek a v určitých případech mají také vliv na pozici stránky při vyhledávání. Algoritmus pro výpočet těchto dvou ukazatelů (Srank a PageRank) není přesně znám, ale jeden z velkých vlivů je počet a hodnota odkazů směřujících z jiných stránek na váš web. Hodnocení webových stránek není tímto samozřejmě vyčerpáno, existují další ranky jako Compete, Jyoxo, Alexa atd, liší se různými postupy měření a jsou více či méně pro české stránky důležité. Skvělý online nástroj pro měření ranku a získání dalších informací o webových stránkách umožňuje například nástroj SEO informace o doménách.


Jak získat zpětné odkazy - backlinky?

Když již víme, že odkazy z jiných stránek směřující na váš web jsou důležité pro hodnocení vaší stránky, povíme si jak tyto odkazy získat. Zpětné odkazy (tzv. backlinky) nikdy nekupujte. Prodej backlinků je postihován Googlem, navíc odkazováním na tyto stránky a využíváním některých služeb placených odkazů a lišt, si zaděláváte na BAN. Velmi dobrým způsobem získání kvalitnějších zpětných odkazů je registrace do katalogů. Zde vybírejte kvalitní a funkční katalogy internetových stránek a odkazů nebo ještě lépe specializované katalogy. Nejenže nám to přinese lepší hodnocení v očích vyhledávačů, ale můžeme tak získat i cílené návštěvníky z těchto katalogů. Pro rychlou registraci stránek do katalogů můžete využít nástroj RegSurf, který je součástí našeho reklamního systému SeoSurf a s jeho pomocí snadno a bezplatně zaregistrujete svůj web cca za 2,5 hodiny do 300 českých katalogů. Dobrou volbou je i výměna zpětných odkazů mezi spřátelenými stránkami. Vyměňujte odkazy nejlépe s weby, které jsou stejného tématického zaměření a pokud možno stejného nebo lepšího ranku. Jak vyměnit odkazy, kde a jaký tvar má mít správný zpětný odkaz se dozvíte ve článku "jak získat zdarma zpětné odkazy". Dávejte pozor na jaké stránky odkazujete. Pokud si nejste jisti kvalitou stránky, raději použijte u odkazu atribut rel="nofollow" . Nebudete tak stránce předávat hodnotu. Počet odkazů redukujte, neměli byste nikdy přesáhnout 100 odkazu/stránku. Pak by stránku vyhledávače označili za odkazovou farmu.


SEO optimalizace

Návštěvnost stránky se zvýší, pokud se stránka zobrazí ve výpisu hledání na předních pozicích. Tzn. po zadání hledaného výrazu. Umístnění na konkrétní pozici ve vyhledávači vám nikdo nemůže zaručit, i kdyby to tvrdil sebevíc. Zlepšit ji ale můžete, pokud si provedete analýzu hledaných slov a své stránky na tato klíčová slova optimalizujete. Především : Meta tagy - klíčová slova, popis a Obsah - řazení nadpisů, alternativní popisy obrázků, title odkazů atd. Tyto úpravy můžeme nazývat SEO optimalizací.


Kvalitní obsah

Dalším podstatným parametrem, které ovlivňuje návštěvnost stránek je vlastní obsah webu. Vyvarujte se zde jakéhokoliv kopírování cizích textů, nejen že to může být protizákonné, ale vyhledávače to časem odhalí a váš web penalizuje. Tvořte obsah s dostatkem originálního textu v odstavcích a s nadpisy (H1 - H6). Nadpisy, text a meta tagy je třeba skloubit - naplnit vhodně zvolenými klíčovými slovy. Vždy ale pamatujte, že stránky tvoříte pro návštěvníky a ne pro vyhledávače. Jinak si čtenáře ani neudržíte ani nezaujmete. Do patičky stránky nevkládejte klíčová slova, budete penalizováni.














Důležité odkazy, které se při optimalizaci stránkek budou hodit:
Síla webuAnalýza vám dodá komplexní přehled o stavu, síle a potenciálu vašeho webu v globálním měřítku.
Seznam katalogůSeznam katalogů pro registraci stránek. Řazených dle návštěvnosti.
GooglePřidání stránek do vyhledávače Google
Seznam fulltextPřidání stránek do vyhledávače Seznam
JyxoPřidání stránek do jednoho z nejlepších českých vyhledávačů
BingPředložení stránek vyhledávači od Microsoftu
Registrace do 140 vyhledávačůAutomatické předložení stránek až 140 vyhledávačům zdarma
RegSurfPoloautomatická registrace stránek až do 350 českých katalogů.
Top katalogDalší poloautomatická registrace do katalogů. (vyžaduje IE)
Analýza zdrojového kóduAnalýza vám může pomoci výrazně zlepšit kvalitu vašeho webu.